Leltárak

Ma voltam Dörgicsén, elkészítettem a tőkeleltárt. Átoltás után hasznos, mert ilyenkor nyerhetünk képet arról, hogy milyen munkát végeztünk, amikor oltottunk, és mindennek hogyan kegyelmezett meg a természet télen.

 

Túlélő

 

A válasz idén több mint kegyetlen: a tavaly kihajtott átoltások 1-3%-a érte meg az idei tavaszt. A visszametszés után a tőkék kihajtottak, majd utána az országos szélrekordot kétszer megdöntő tavaszi viharok kétszer borotválták le a fiatal hajtásokat. A megmaradt tőkékbe sikeresen átoltott csapok vesszői metszéskor még zöldek voltak, a nedvkeringés beindult, de a rügyekből nem fejlődött hajtás - az új vesszők nem tudtak megfelelően felkészülni az idei elég kemény télre. Iszonyatosan nehéz munka ment pocsékba idénre - és még alanyom sincs, amire rá tudnám oltani az idén kapott vesszőket.

 

Pár nap gondolkozás következik, hogy mi a fenét csináljak. Mivel történelmi fajtákat ültetnék, amelyeknek nincs olyan egyértelmű beszerzési forrása, mint a világfajtáknak, így gondolkoznom kell valami ésszerű kármentési terven. Góhér, sárfehér (somlói) - akinek van ötlete segítsen.

 

Amúgy felleltároztam a permetszereket is, átnéztem miből kell vennem idén, és mi lesz elég. Nem kell sokat költenem, van szinte minden. Egyelőre nem kezdtem el a védekezést: 10-15 fokban befagy a lisztharmat feneke.

 

Persze nem lenne igazi, ha erre a hétre nem evett volna meg a rosseb megint valamit: a közelben bevágott egy villám, és kinyírta a villanypásztor mikroelektronikai részét. Rázni ráz, de nem az igazi. Hétfőn jön Jenő bá', a szerelő, és megjavítja.

2011.05.01. 20:31

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr882870120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabssy · http://www.medvebor.hu 2011.05.02. 16:46:31

Szia!

(Nem tudom, mennyire használható ötlet, de) próbálj meg beszélni egy oltványkészítővel, s készíttess oltványokat a meglévő vesszőidből!

Daeril 2011.05.04. 13:21:25

@Gabssy: Én február végén március elején érdeklődtem oltványosoktól alanyvessző után, és lepattantam túl késő volt. Felélték a készleteket.

@RAMBO: Kármentési lehetőségek a meglévő alanyvesszőidnek limitáltak. Simavesszős dugványozást csinálhatsz, illetve zöldbe fás módszerrel beolthatod állományos területeden friss hajtásba. Sajnos egyik módszer sem visz közelebb a céljaidhoz. Akkor érdemes ebben gondolkodni, ha nem tudsz újabb oltóanyagot szerezni.

fiatalborivo 2011.05.06. 07:48:49

A Nyitányon beszélgettem Szepsy Úrral és kérdeztem tőle hogy mi a véleménye az átoltásról, mikor éri meg, mik a tapasztalatai? Azt mondta meg kell vizsgálni mennyire öreg az adott terület tőkekészlete és ha nagyon az akkor lehet vele próbálkozni, bár több éves időtávban az eredményesség nem túl jó. Sok a munka vele és végül nem is biztos hogy bejön. Ha nem 30-40 éves tőkékről beszélünk akkor érdemesebb újratelepíteni az egészet vagy azokat a tőkéket csak amik kilógnak tehát ha van 30 tő tramini a merlot között pl.

Én egyébként azért kérdeztem mert akartam venni öreg tőkés területeket de annyira vegyes(100 ölön 10 fajta szőlő) hogy nem lehet belőle normálisan bort készíteni. Az átoltás segített volna de így azt hiszem maradok a telepítésnél addig amíg nem találok minimum 50 éves parcellát.

papp_schubert 2011.05.07. 22:37:45

Nekem van ötletem, van egy oltványos ismerős, nála vannak régi fajták, lehet, hogy tud segíteni. Megadom az elérhetőségét emailben, mert nem vagyok felhatalmazva, hogy nyilvános felületen tegyem. Írj ide:schubertadam@freemail.hu és elküldöm.

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása