Két döbbenetesen jó hárslevelű

Bort kóstolni elsősorban fesztiválokon szoktam. Szeretem azt, amikor egyik borásztól a másikhoz csapódva lehet beszélgetni, és a pillanatnyi hangulatom függvényében kérhetek hol fehéret, hol vöröset. Ennek megfelelően még soha nem fordultam elő olyan rendezvényen, ahol egy pince mutatja be a borait (leszámítva néhány termelőnél tett látogatást), így az évjáratok összehasonlító kóstolása (ún. vertikális sor) is teljesen kimaradt az életemből. Hiába, csapongó hedonistának lenni áldozatokkal jár. 

 

Átszellemülten

 

No de erre is sort kellett keríteni egyszer, pláne, hogy Balog Zoli írt egy e-mailt, miszerint a pinceáron.hu szervezésében a Somlói Apátsági Pince tart borbemutatót a Gádor étteremben. Nagyon jó este volt, a borok többségét régről ismerem, de érdekes volt a frontember bemutatásában kóstolni a borokat. Nálam a pálmát a 2008-as Hárslevelű vitte el: az egyensúly, a test, az illat: minden nagyszerű volt. Az évjáratok összehasonlításából kivehető, hogy a SAP elmozdult a "könnyedebb", illatosabb borok felé. Azt, hogy a változás jó vagy rossz, majd a piac fogja eldönteni - ha én képes lennék mindkét féle bort készíteni, a régi iskolánál maradtam volna. 

 

A kóstolón ott felejtettem a fiam traktorának kormányát, amelyhez csavart vettem, így nem volt kérdés, hogy hétvégén meglátogatom a Lecsó és fröccs fesztivált ugyanott - egyrészt visszamegyek a kormányért, másrészt találkozni próbálok a helyszínen meghívott vendégborászként tartózkodó Léder Zoltánnal, a Köpcös pince tulajdonosával. Ezt a missziót a várakozáson felüli siker koronázta. Mivel nagyon a rendezvény elejére sikerült megérkeznünk, teljesen egyedül találtam a borászt, aki egy rögtönzött kóstolót tartott a bemutatásra szánt boraiból. A Köpcös pincéről tudni kell, hogy élő cáfolata annak, hogy az Alföldön csak csigerét lehet termelni. Tökéletesen kifinomult, tiszta ízek, csaodálatos elegancia jellemzi ennek a pincének a borait. És megint egy Hárslevelű: teljesen más, mint amit az Apátsági pincénél kóstoltam: könyed, játékos, elegáns .... ez is gyönyörű. Meg is beszéltem a borásszal, hogy jövő héten Kapolcson találkozunk, és ha összejön, akkor a technológiákat bemutató sorozat új taggal bővül.

2012.07.23. 09:28
Címkék: kóstolás

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr464672163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cirfandlia 2012.07.23. 14:38:13

Üdvözlöm Köpcöst; na de honnan az a hárs alapanyag ? :) A héten megjön talán végre a várva várt eső, bár azért az elmúlt héten is igyekeztünk rontani a strandidőt, már volt némi csapadék felétek is.

köpcös111 2012.08.14. 19:43:01

@Cirfandlia: Koszi! A hárs alapanyag 100%-ban Csengődi

demisec · http://thepit.blog.hu 2012.10.20. 10:37:31

Értek én mindent, csak azt nem, hogy a képen látható közismert blogger miért alszik ilyen mélyen:DDD

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása