Felkészülés a szüretre

Habár a múlt hét végén még csak 15MM cukor és 10,5 g/l savat mértem a borban, az elmúlt heti kánikula miatt most vasárnap is próbaszüretet tartottunk. Az eredmény döbbenetes: 18MM cukor és 7 g/l sav. Ez már optimális szüreti paramétereket jelent. Ráadásul idén a Jóisten igyekszik visszaadni, amit a múlt évben elvett: a jövő héten az előrejelzések szerint lehűl a levegő, tehát ilyen dinamikus savcsökkenéssel már nem kell számolni, ugyanakkor szépen sütni fog a nap, tehát némi cukrosodásra, töppedésre számíthatunk, de egy hét alatt nem megy tönkre a szőlő. A fürtök nagyon szépek, betegségnek nyoma sincs, csak némi darázskár látható, és a szőlő ízével, aromájával is egyre elégedettebb vagyok.

 

A présházban rendet csináltunk, szerdán a napszámosok elmossák a kádakat, a bogyózót, a puttonyt, anyu felmossa a pincét, és készen is állunk a szüretre. A pince félig romokban, az építészek mindent elkövetnek azért, hogy az ablakok bent legyenek a hétvégére. Még szólni kell a cimboráknak, hogy a szülinapi bulim le van tojva, jöjjenek inkább szüretelni.

2011.09.04. 22:05

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr593202891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiatalborivo 2011.09.05. 11:48:13

Hát ja az ablakok nem ártanak mert különben nehéz lesz forralni a meleg mustot, ha nincs hőszigetelés a présházban akkor le kell vinned a lukba. Nekem már a présházban, hordóban van a szürkebarát, 19 cukorral és 9,5 savval szedtem szombaton, 1 napos ázást követően került a hordóba. Az ízekkel elégedett vagyok csak a színe... majdnem siller színe volt miután kifolyott a présből a must.

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.09.05. 17:40:45

Nálunk is érik a szüret, nem csak a szőlő :) Az már majdhogynem túlérik. Holnap lesz ismételt próbaszüret. Szombaton volt már egy, akkor 17-es cukrot mértünk. Holnapi próbaszüret a savmérés miatt lesz, tehát holnap eldől, hogy most hétvégén, vagy jövő héten hétvégén legyen a szüret. Tovább biztosan nem várunk. Egyébként mi az optimális érték szerintetek cukor/sav tekintetben?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.09.06. 12:41:56

Az optimális szüreti időpontot nagyon nehéz meghatározni. Nekünk 10,5-ös sav ment le 7-esre! egy hét alatt.

Olasznál a 18,5-21 közötti cukor és 7-es sav SZERINTEM az optimális a MI TERMŐHELYÜNKÖN. Máshol sokkal magasabb savval szedik. Én nem szeretem a magas savú borokat, de ezzel mindenki máshogy van, egyetlen igazság nincs.

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.09.06. 17:25:09

Jah. Csak úgy körülbelülre érdekelt, mert mi meg még sohasem foglalkoztunk ilyesmi dolgokkal a cukorfokon kívül. De idén úgy döntöttünk, hogy csak bemérjük a savat, hogy tudjuk, milyen. Holnap ez meg is történik. Aztán a sav tudatában döntünk, hogy gyors leszedjük a hétvégén, vagy várunk még egy hetet. Egyébként én sem vagyok sav rajongó. Legalábbis fehérnél. Vörösnél jobban elviselem. Kösz az infókat!

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.09.07. 16:49:43

Megvolt ma a sav bemérés, 7.5g. Így a hétvégén szüret, persze jobb lenne előbb, de hát a munka nem engedi... talán még nem lesz késő.

fiatalborivo 2011.09.07. 19:45:56

6 alatt nem gáz, hétvégéig szerintem 7 alá nem fog lemenni, az meg perfekt, ideális szüreti időpont:)

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása