Téli szemle

Most, hogy nincs idén borom, nem kell olyan sűrűn járnom Dörgicsére. Nagyon sajnálom, mert remek program a bor átfejtése, az üres hordók kénezgetése. Idén csak a tavalyi borért mentem el a pincéhez, amit valamilyen általam kifürkészhetetlen oknál fogva ésszerűtlen mennyiségben vásárolnak meg azok, akik kóstolják.

 

Sűrű ködben, helyenként ötven méter körüli látótávolsággal autóztunk le Dörgicsére. Anyut kitettem a háznál, én pedig fölmentem a hegyre. Lehet valami abban, hogy amit nagyon szeret az ember, az viszont szereti őt. Ugyanis amint leparkoltam, kisütött a nap, és öt perc múlva annyira ragyogóan sütött, hogy alig bírtam nyitva tartani a szemem a hó ragyogásától. A fölti pincesoron egy őz legelt, egyáltalán nem zavarta a lenti soron a mozgásom. 

 

Hóban áll a szőlő

 

A palackokat megtöltögettem, kipótoltam a hordókban a leapadt bort, majd visszamentem a faluba, ahol az építőmesterrel találkoztam.

 

Valószínűeg nem vagyok képben az építőanyagok költségeivel, de az árajánlat jócskán meghaladta azt, amire számítottam. Próbáltunk költségcsökkentésre lehetőséget találni, olcsóbb anyagokat betervezni, visszafogni az igényekből - de nem nagyon volt rá lehetőség. Az átalakított költségvetést Karácsony után fogom megkapni. Nagyon nem vagyok elkésve vele, mert a két telek összevonása is csak folyamatban van (valamiért két helyrajzi szám helyettesítése egy helyrajzi számmal százezer forint fölötti költséget és két hónapot igényel) - és az építési engedélyt csak ezután adhatom be. Megnéztem a személyi igazolványomat, az áll rajta: Magyar Köztársaság - úgyhogy meg sem vagyok lepve.

2010.12.25. 16:26
Címkék: építkezés

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr202538617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiatalborivo 2010.12.27. 10:08:34

Hát igen,mindennel egyet tudok érteni. A táj szép ilyenkor, mi ganyét teregettünk a sorokba még ünnepek előtt, most a pincéhez megyek majd fel havat lapátolni meg lehet csúszunk egyet a felvezető úton szánkóval(ilyenkor kocsival nem lehet megközelíteni a pincesort olyan meredek a lejtő) És hát igen a bürokrácia néha érthetetlen, én amikor kisebb parcellákból vásároltam össze a szőlőtelepítésre szánt területet az ügyvéd az előre elkészített dokumentumba csak átírta az én meg az eladó neveit és adatait és hát a 10 perces melóért elkért 40 ropit. Jaaaa dehogyis! mivel 3 kis parcella volt, külön helyrajzi számon így 3 szor 40 ropit kért el.mert 3 szerződés. Hát persze így a logikus!

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása