Március idusa

Az 1848-as forradalom kirobbantásáért talán a hobbiszőlészek a leghálásabbak az országban, ugyanis a tavaszi munkák elvégzéséhez ez az ünnep éppen a legmegfelelőbb időpontra esik. Nem emlékszem, mikor volt utoljára ennyire csodálatos időjárás március 15.-én, a szőlőben egy szál ingben dolgoztam, és még úgy is majdnem melegem volt. A mandulafák rügyei duzzadtak, 1-2 napon belül virágba borul a hegyoldal. Egy Mariska barack nem bírta csak a tavalyi aszályt, a többi fánk él.

 

Indul a mandula

 

 

A bort lefejtettük, illatra nagyon rendben van, kicsit még élesek a savai, de ez még a felmelegedés hatására - és az idő múlásával - tompulni fog. Megcsináltuk a villanypásztort is, ezután a vaddisznók remélhetőleg kétszer átgondolják a látogatást. 

 

És igen, már megint hülye voltam. Megalkudtam egy szőlőre. Találkozhattatok már vele ezen a blogon, metszési és növényvédelmi elrettentő példaként szoktam hivatkozni rá. A sorok között egészen komoly diófák és keserűmandulák nőnek, akkora mikroteraszai vannak, hogy a fölső oldalon egy hokikapusnak, az alsón egy kosárlabdázónak esnek kézre a fölső vezetőszálak, a betonoszlopokat helyenként faoszlopokkal pótolták ki, az eredetileg rizling vágó fele-harmada szilváni, metszésmódjára még csak tippelni sem tudok, szemre az AS szabvány szerint (Ahogy Sikerül) kezelhették eddig, karók csak mutatóban vannak benne, azok is kirohadva, kidőlve ... szóval, lesz munka vele elegendő. Egyelőre kiadtam Krisztiánnak a metszését, megmutattam neki, hogy mit szeretnék. Őszre leválogatom a szőlőt, kivágom, ami nem kell, újratelepítem a hiányokat, és jövőre lecserélem az egyik részét furmintra. Az idei telepítésre ebben az aszályban inkább nem is gondolok. 

 

2012.03.18. 19:43

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr394324433

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.03.23. 09:24:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daeril 2012.03.19. 11:42:40

RAMBO: A mikroteraszok ellen mit ajánlasz? Nekem is van hasonló problémám.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.03.19. 14:42:57

@Daeril: egyelőre nincs ötletem.

Talán fölfelé kell szántani, ez bevett módszer a domboldal művelésében, de esetleg a talaj ráhordás is szükséges lehet - ez utóbbi eszméletlenül drága.

Ha bárkinek van ötlete, kérem írja meg.

fiatalborivo 2012.03.19. 20:00:01

Mi is befejeztük a metszest a hosszú hétvégén, kikapaltuk a beszantast ahol meg kellett mert az egyik szőlőben az 50 mázsa marhaganye behordasa után mar megtettük, le is van kötve minden csak az ősszel elultetett 150 to syrah maradt becsirkezve. Ahol kellett a huzalokat is kicsereltuk mert az őszi barackfakivagas a sorok felso huzalat elszaggatta nehány helyen, szóval várjuk az elso permetezest, addig nincs teendő!

Gabssy · http://www.medvebor.hu 2012.03.21. 14:25:25

Szia!
Nem kötözködés-képpen: az első mondat évszámát nézd át, szerintem. :-)

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2012.03.22. 19:27:36

Hát igen. Én is állandóan szemezgetek a szomszédos telkekkel. Egyik az 20 éve "éves művelésű", ami azt jelenti, hogy évente, de inkább 5 évente egyszer lekaszálják a gazt és kivágják az arra érett akácfákat (és a fakihordás alkalmával rendszeresen SZÉTCSESZIK az utat a teherautóval, amit én szépen rendbe rakok utánuk mindig...). A másik már jobb, "havi művelésű", van rendszeres fűnyírás, van szőlő is, de a tőkéket már csak szinten tartják, újakat nem telepít a gazdája (eladó évek óta a kert), így igen foghíjas. De még menthető, lenne. Csak az asszony mindig elhessegeti az álmomat :) Pedig ha magunkénak tudhatnánk a két szélső telket, akkor visszanyernénk az eredeti méretet, ami volt az eredeti tulajnak anno a felparcellázás előtt. Ráadásul akkor már végképp csak mi lennénk a felső oldalon. Igazi Tanyavilágként.

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása