Ez sem az oltványok éve

Pedig olyan jól indultak a dolgok. Körbeautóztam fél Magyarországot oltóvesszőért, sikerült az oltás is, kimelegítéskor még 90% körüli eredésről kaptam hírt. Arra gondoltam, hogy végre idén sikerül feltölteni az üresen tátongó vágót. Az első gyanús jelek akkor mutatkoztak, amikor az újonnan szerzett szőlőbe szerettem volna juhfarkot és furmintot venni, de több oltványost végigkérdezve sem sikerült egyetlen oltványt sem szereznem. Aztán Krisztián beszámolt arról, hogy valami nagy telepítésben, ahol dolgoztak kora tavasszal, a hajtások 2-3 leveles állapotban minden átmenet nélkül egyszerűen csak leszáradnak. Amikor egy hete hívtam az oltványost, nagyon rossz híreket kaptam: talán ha a 40%-a él az oltványoknak. Tegnap elmentem hozzá, és megdöbbentem a látványon.

 

Halott oltványok között egy-két élő

 

Nos, ez az év sem az újratelepítés éve lesz. Majd jövőre.

2012.07.03. 08:07

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr234625262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoli 2012.07.03. 08:58:39

Helló! Valami nem stimmel idén, nálunk is elég gyenge százalékban és írtó lassan jöttek meg az oltások (ugyanúgy tároltuk, mint eddig, nem is fagyott el, hegyezéskor az kiderülne), volt olyan tőke, ami közel másfél hónapig életjelt se mutatott, majd elkezdett nőni...viszont az oltványos ismerősöm szerint szépek a tavaszra kért oltványaim, majd még rákérdezek van-e változás...

fiatalborivo 2012.07.03. 19:09:17

Nálam a gyökeres syrah oltvanyok 30%ban eredtek meg idáig a többit lehet kihuzgalni de nálam a fagy volt a baj szerintem mert meg ősszel kiraktuk őket a dűlőben...

Gabssy · http://www.medvebor.hu 2012.07.03. 22:38:16

Szia! Köszi a tippet, még a héten felhívom az oltványost (szerémi zöldet próbálok oltatni őszre). Nálam a tavaly ültetett oltványok (meg az idei pótlás is) nagyon nehezen indultak meg, és nem is a meghagyott egy(-két) rügy hajtott ki, hanem kicsit lejjebb (de még a nemesből) törtek elő a hajtások. Szerintem is a fagy a ludas a dologban...
Minden jót, szép borokat!

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása