Csendes hétköznapok

Annak ellenére, hogy mostanában nem nagyon van kedvem írni (ha az ember egész nap felhasználói kézikönyvön dolgozik, akkor csak ritkán van kedve esténkét blogot szerkeszteni), hallgattam a hívó szóra, és részt próbáltam venni a Nemzeti Együttműködés Rendszerében.

 

Írtam a Parlament Mezőgazdasági Bizottságának Szőlészeti- és Borászati Albizottságának vezetőjének egy e-mailt, amelyben arról érdeklődtem, hogy vajon lehetséges-e a történelmi magyar fajták telepítési korlátozását olyan módon szabályozni, hogy azokon a területeken, ahol a fajtát a filoxéra vész előtt bizonyíthatóan termesztették, ott ezentúl is termeszthető legyen. Balogh Zolival, a Somlói Apátsági Pince tulajdonosával sokat polemizáltunk már ezen a témán, szerinte vicces, hogy Sárfehér somlói nem termeszthető Somlón, mire én azzal szoktam replikázni, hogy Tihanyban pedig nem engedélyezett a Tihanyi fekete/kék.

 

Az egyetemen a marketing vizsgára három mondattal készültem, amelyből az egyik így hangzott: teremts egy új piaci szegmenst, és te lehetsz az első benne. Talán a Gohér piacán kisebb a tolongás, mint a Cabernet Sauvignonén, nem tudom, de mintha az olaszok, spanyolok nem a francia világfajták másolásában látnák a jövőt manapság, sőt, maguk a franciák is elgondolkoznak a világfajták helyett a régióban korábban leváltott fajták visszatelepítésén. Az állattenyésztésben már van olyan program, amely az őshonos állatok tenyésztésben tartását támogatja, sajnos a szőlészetben egyelőre még a tűrésig sem jutottunk el.

 

Szeptember vége óta egészen megszoktam a válaszlevélre várást, érzem, fog ez menni tovább is.  

 

2011.12.08. 11:20

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr913447692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papp_schubert 2011.12.10. 17:50:37

Mi van ezzel most pontosan? Azt látom, hogy a villányi csóka "tájbor" besorolással ment, de "csak" ennyi, vagy nem adnak engedélyt sem a telepítésre? Tényleg, mi van a Sárfehérekkel Nálad?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.12.11. 18:41:32

@pappujlakipince: nem kapsz telepítési engedélyt, akár (a költségeden) ki is vágathatják a telepítésedet, és az így készült borodra csak valami fantázianevet írhatsz, a szőlőfajtáét nem.

A Sárfehérek küzdenek az életben maradásért, szépen fel vannak csirkézve.

papp_schubert 2011.12.11. 21:25:38

Ez durva. És akkor pl. a Vylyan hogyan hozhat forgalomba Csókát? Vagy Brazsilék Bakatort vagy Szentesi Jóska Vörösdinkát? Ezek mind illegális telepítések? A fajta pedig fent van a cimkén náluk, voltam Keszthelyen a 100 Hungarikum Bormustrán és volt vagy 20 ilyen bor.
Sárfehéreknek hajrá, én is megrendeltem 300 oltványt belőle, remélem szépek lesznek!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.12.13. 13:28:25

@pappujlakipince: hol sikerült sárfehér oltványt venned? Meg tudnád adni a címet?

Daeril 2011.12.20. 15:18:46

Mit gondoltok, ez ügyben érdemes volna több levéllel megszórni az illetékeseket? Ha mondjuk én is meg a családom is írna egy hasonló témájú levelet, meg a többi elkötelezett?
Csak abból kiindulva, ha egyszer megcsíp egy szúnyog az nem gáz, de ha állandóan csípkednek akkor már tenni kell valamit. Esetleg lehetne írni a területi egyéni képviselőknek is.
RAMBO kipostolnád az elküldött leveledet ,kérlek szépen.

Cirfandlia 2011.12.21. 17:01:58

Mennyi ideje nem válaszol? Én belinkeltem a FB oldalukra az olasz borimportról szóló hírt; hogy nem tudnak e a bizottságban vmit tenni; azt rögtön eltávolították... Gyanítom hogy ezt a PARLAMENTI mélcímet egyáltalán nem használja a saját oldalán levőt talán... de ott még a választási kampány filmmel indít...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.12.23. 09:48:35

Gyerekek, nem kell ebből olyan nagy ügyet csinálni. Kinevettethetném magam azzal, hogy internetes petíciót készítek, ti meg jó sokan aláírjátok, aztán találkozó, odaadjuk - és ezek után szarja le mindenki, mi meg beleöltünk egy csomó munkát és úgysem lesz eredménye.

Mert ennek se lesz semmi eredménye, mert ha egy parlamenti képviselő egy nyomorult automatikus továbbítási szabályt nem képes beállítani a hivatalos levelesládáján, az számomra pontosan jelzi, mekkora energiát érdemes ebbe az ügybe fektetni.

Viszont vicces megtesztelni egy nem működő rendszert. :)

vegyesfehér 2012.04.05. 13:19:46

@pappujlakipince: Engem is érdekelne, hol tudtál öreg sárfehér oltványt szerezni. Régóta keresem. Légyszi-légyszi-légyszi !

papp_schubert 2012.04.08. 09:07:20

@vegyesfehér: Küldj egy mailt a pappujlakipince@gmail.com-ra és megírom.

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása