Balatonfüredi Borhetek

A Balatonfüredi Borhetek nem várt sikert hozott. Ez a mondat azért furcsa, mert nem szerepeltem kiállítóként a fesztiválon. A gyerekek fagyizása révén bementünk Füredre, ahol - kb. egy óra alatt - végigszáguldottam a kiállítókon, és megkóstoltam az olaszrizlingeket. A fesztivál előtt eléggé el voltam kenődve a borom miatt, ugyanis túlságosan erősnek éreztem az olaszrizling fajtajegyének kesernyés ízét. A kóstolás után úgy mentem haza, hogy a kenődésnek se híre se hamva nem volt. (Persze a kocsiban végig kellett hallgatnom feleségem lamentálását is, hogy "ugyeőmegmondta", meg "nekemsemmiseelégjó").

 

Füredi borhetek

 

A helyi versenyzők zömének közös nevezője az acéltartály iránt érzett megmagyarázhatatlan vonzalom, hordós tételt alig találni. Egyik-másik kolléga sikeresen alkalmazza a must olyan mértékű szűrését is, amelytől az mindennemű fajtajellegét elveszti, de zömében rizling illatok bukkantak elő a pohárból. Egy dolgot nagyon megjegyeztem: Tagyonról egy ideig semmilyen bort nem akarok látni. Nem tudom, hogyan oldották meg, de a savgyilkos 2009-es évjárat után még a lábam ujja is ökölbe szorult.

 

"Apa, a tiéd finomabb!"

 

Az átfolyó hűtő nem tesz jót a boroknak, még a jóleső korty végét is gyakran vágja agyon maró kesernye, ez még több éves kesői szüretnél is előfordul. Gyorsan számoljunk le egy illúzióval: nem igaz, hogy a fehér borokat 12 fokosan kell inni. Különösen durva tévedés ez testes, vastag boroknál.

 

Talán a válság hatására, talán másért, de idén mintha kicserélődött volna a kiállítók köre, legalábbis a Jásdi valamint a Béla és Bandi pincékre korábbról nem elmékszem. Respect, jöjjenek a kis és nagymenők is, emelkedjen a színvonal!

 

Béla és Bandi zseniális logója

 

2010.08.24. 19:00
Címkék: kóstolás

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr702244559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Derékhegy · http://www.derekhegy.hu 2010.09.04. 20:26:26

Én is csak Figulára emlékszem tavalyról.

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása