Finisben a tavaszi munkákkal

Amikor a múlt héten eljöttem a szőlőből, a napszámosokkal megbeszéltem a teendőket. Eddig mindent rendesen megcsináltak, elégedett vagyok a dolgok alakulásával. Az új szőlő támrendszerrébe behúzták a felső drótpárt, így jó magasra fel tudom engedni a szőlőt. Mivel a vezetőszál eléggé lent van, így minden eddiginél nagyobb lombfalat tudok hagyni.

 

Eddig rendben

 

 

Krisztián megrotálta a földet, ami egyrészt meggátolja a hajszálcsöves talajszerkezet kialakulását - így a föld mélyebben nem tud kiszáradni a szél hatására -, valamint a "habos" föld könnyebben fogadja be a csapadékot, és az éppen növekedésnek induló gyomokat is kiirtotta vele.

 

Hétfőn este lementünk Dörgicsére, és kedden fél kilenckor elkeztdük a lekötést (azért nem korábban, mert elég csípős hidev volt). A régi szőlőben a lekötés sokáig szokott tartani (általában másfél napig), de idén a karózást és a tőkefejek kötözését már a múlt héten elvegéztük. Így most csak a avesszőket kellett leívelni, ami - köszönhetően az új csodafegyvernek - a vártnál sokkal gyorsabban ment. Észrevettem ugyanis a gazdaboltban egy papírbevonatú kábelkötözőt, amit a szőlősgazdák használnak hajtáslekötéshez. Ezzel az eszközzel még a legnehezebben leívelhető vesszőket is gyerekjáték megkötözni, és nem kell a spárgát vagydalni, és hosszasan csomózni. Nem akartam elhinni, de délre(!) készen voltunk a lekötéssel.

 

A csodafegyver

 

Ezután már csak a régi szőlőben kellett beizzítani avillanypásztort, hogy az őzek ne szokjanak rá a frissen kihajtó sárga muskotályra - és a tavaszi munkákat idénre befejezettnek tekinthettük. A napszámosok hihetetlenül komoly segítségével az elején sikeresen túljutottunk. A hátam szépen javul a gyógytornától, és kaptam egy széles merevítő övet, amely a munkák alatt olyan jól tartotta a derekamat, hogy szinte meg sem éreztem a terhelést.

 

2010.03.31. 13:00

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr871883795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t f 1 (törölt) 2010.04.01. 07:28:45

Ez nagyon jó kötöző, én is az idén használtam először, kb. 2x olyan gyorsan lehet vele haladni, mint a műanyag kötözővel. Viszont drágább is. Nálunk 750 forint egy ezres köteg

Cirfandlia 2010.04.01. 15:16:33

És mit csináltok (Rambo, tf1)a kötözővel metszéskor? Elvágod, megy a földre, vagy elég a venyigével??
Fémszál van benne ugye?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.04.01. 15:20:39

Már tavaly is ezzel kötözték az újonnan vett szőlőmet, olyan vékony kis drót van benne, hogy az mehet a földre, szerintem ott egy év alatt elkorrodál. Szerintem rövidebb idő alatt "eltűnik", mint a műanyag szál, amit mi kiszedünk a szőlőből. (Persze a korábban használt hurkakötöző spárga a legkörnyezetbarátabb megoldás.)

t f 1 (törölt) 2010.04.01. 19:04:55

@Cirfandlia: Megy a földre a venyigével együtt, majd letárcsázom

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása