Igéretes hordóminták

Szerdán Dörgicsén voltam, ellenőrizni a birtokot. A terület körbejárása közben vettem észre, hogy a villanypásztor leszakadt. Ősszel elfelejtettem meglazítani a drótokat, a hideg miatt bekövetkező összehúzódástól szakadhattak el, de nem zárható ki valamilyen állat közreműködése sem. Megpróbáltam visszaszerelni, de mivel a műanyag bújtatók is letöredeztek a hidegben, amiket fagyott kézzel meg nem tudok átszerelni, így hagytam a fenébe az egészet, lekapcsoltam az áramot.

 

Szétszakadt villanypásztor

 

A pince átvizsgálása során beigazolódott az egyik legnagyobb félelmem: az egyik tartályon leereszetett a tömlő. Azt hiszem, meg is találtam a hibát: ahogy a hidegben megkeményedett a pvc cső, nem volt kellően szoros a bilincs. Amikor felszámolták a Bricostore áruházat, bevásároltam szerszámokból, amelyeket azonnal be is tudtam vetni: jól meghúztam minden bilincset - ahogy néztem, most minden jól zár. A bor a múltkor kapott ként, hideg is van, védi a seprő is - úgy tűnik, hogy a levegő nem tett kárt benne.

 

A sárfehér-juhfark küvé kellemesen vékony bor, nagyon szép, tiszta szőlővirág illattal. Mivel kitöltéskor még pezsgett, így a szénsav dominál az ízében is, de a fellelhető aromák nagyon kellemes bort ígérnek. A rizling még édes, illatának összetettsége csak akkor érezhető, ha a tartályba szagol bele az ember, a pohárban csak egy nagyon halvány, citrusos illat jelenik meg. Ugyanakkor a citrusos illathoz olyan gyakran társuló citromsavas (a citromos teából ismerős) íz is jelen van a borban - kicsit hasonlít ahoz a Cirfandlihoz, amit tavaly Rostitól kaptam, vagy a SAP 2011-es olaszrizlingjéhez. Én azért reménykedek abban, hogy nem ez lesz a domináns savasság - de majd meglátjuk. A korty végén, különösen, ha hideg a bor, komoly keserűmandulás fajtajelleges íz érezhető, ami szinte teljesen eltűnik a bor melegedésével. A száraz pohárban talán egy cseppnyi fát érzek - bár nem zárom ki, hogy ez a faparanoiám miatt van. Már most, édesen is szép a gliceringyűrűje, ha teljesen kiforr, ez még komolyabb lesz - így remélhetőleg olajos, sűrű borom lesz, amire mindennél jobban vágyom.

2012.12.15. 12:17
Címkék: pincemunkák

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr34963765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása