Acéltartályok karbantartása

Az a tény, hogy az acéltartály felfújható úszófedele leeresztett a boron juttatta eszembe, hogy mind a tömlőt, a pumpát és az összekötő szelepet is időről-időre át kell vizsgálni. A tömlőt eredetileg egy egyszerű kapoccsal kellene a szelephez rögzíteni, de a szelep (ami egy pvc cső) nem mindig tart olyan erősen, ahogyan kellene. Ezért én - a minden boltban kapható - bilinccsel rögzítem a kettőt egymáshoz.

 

Bilincses rögzítés

 

A magas páratartalomban a bilincsek elég hamar elrozsdásodnak, ilyenkor már nem használhatók.Amikor a tartályokat kimosom, akkor a bilincseket is lecserélem - erre most fejtéskor került sor. Két pumpa is megadta magát: elkövettem azt a hibát, hogy az úszófedőre fektettem a pumpát, és a túlfolyt borban megrozsdásodott - azok helyett rendeltem újat.

 

Az új, a régi és az eredeti

 

A lecserélt pumpák és bilincsek ellenére, a tömlő leeresztett, így máshol kellett keresnem a hibát. Hamar megtaláltam: a tömlő elfáradt, így azt is le kellett cserélni. Szerencsére tavaly rendeltem tartalékot, így nem jöttem zavarba a cserével.

 

A hibás tömlő

 

2010.04.03. 09:30
Címkék: pincemunkák

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr801885206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rigóhegy 2010.04.06. 11:15:39

Amikor vettem acéltartályt és használni kezdtem, kb. másnapra leeresztett a tömlő. Vagy a tömlő csatlakozásnál eresztett vagy a pumpa nem tartotta a nyomást
A problémát úgy oldottam meg, hogy a tömlőbe autógumi szelepet raktam, az általad is használt bilinccsel rögzítettem.
Meg persze a pumpa csövébe is megfelelő csatlakozót tettem.
Azóta nem ereszt a tömlő.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.04.06. 11:56:00

@Rigóhegy: brilliáns ötlet! Ha készítenél róla egy fotót, bemutatnám a közösség okulására.

Rigóhegy 2010.04.13. 09:38:32

@RAMBO: megvan a kép, de segíts hogyan tudom elküldeni?

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása