Rizling szüret 2009

A hétvégén leszedtük a rizlinget. A szüret a megszokott módon indult: 9 óra körül megérkeztek a haverok közeli hozzátartozók, és elkezdték leszedni a szőlőt. Idén az összeaszusodó szemeket sem engedtem beletenni a vödörbe, mert a tavalyi boron "főtt" ízt éreztem. Amikor megkóstoltam az egyik összeaszott szemet, pont ugyanez az íz köszönt vissza - így ezt nem kívánatosnak nyilvánítottam.

 

Az idei szüret hozta eddigi gazdálkodásom legjobb cukorfokát: 21,5 MM cukrot mértem (nem hiteles mérővel). A tavalyi évben a savak teljesen elégtek. Idén egyrészt korábban szüreteltünk, másrészt sokkal magasabbra engedtem a lombot, így árnyékolt is, meg több cukrot is állított elő. Most nem követtük el azt a hibát, hogy leleveleztük volna a szőlő fürtzónáját, így azok a levelek is óvták a fürtöket. A szőlő kóstoláskor teljesen egyensúlyban lévőnek tűnt, 18-19 közé saccoltam a cukorfokát, úgyhogy jócskán meglepődtem az eredményen. 

 

Az eddigi legjobb eredmény: 21,5 MM cukor

 

Idén nem áztattam, nem akartam még több cukrot. Nagyon jól haladtunk, este hat órakor már az utolsó előtti prést raktuk fel, másnapra már csak egy fél présnyi maradt. Idei tapasztalat: ha lenne még egy présem, egy nap alatt kacagva befejezném a szüretet.

 

 

2009.10.05. 21:21

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr691430164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása