Ez már nem gyakorlat

Ma elég jó napom volt, hiszen lementem Dörgicsére, és megnéztem a pincét. A szűz hóban a hegy lábánál hagytam a kocsit, és gyalog sétáltam fel a szőlőhöz. A táj varázslatosan szép volt. Ehez hozzájárult az is, hogy egész nap szürke, borongós idő volt, de pont a pincénél tett látogatásomkor kisütött a nap, és a behavazott táj vakítóan ragyogott.

 

Telefonnal készült kép, ami semmit nem ad vissza a varázsból

 

Természetesen megkóstoltam a borokat is, és meglehetősen elégedett vagyok az eredménnyel.

 

Az Enikő (az utolsó évjárat) illatra finomabb, mint a tavalyi, s míg abban a méz és a hárs illata dominál, az ideiben a muskotályillat viszi a prímet. A korty nagyon gyümölcsös, de van még benne maradékcukor, amitől egy picit még édes az én ízlésemnek, ugyanakkor testes, sima a korty. A cukor egyelőre túlsúlyban van a savakhoz képest, de egy pici szénsavasságot éreztem benne, ami azt mutatja, hogy az erjedés a hideg miatt állt le, és jó remény van a tavaszi teljes kierjedésre. Kellemes, könnyű bor lesz belőle. Ként még nem kapott, az még sokat emel majd az ízén-illatán.

 

A rizling illata szerintem etalon rizling illat, nagyon enyhe gyümölcsös jegyekkel, uralkodóan marcipános keserűmandula vonulattal. Az íze egyelőre nagyon "egyben van" - ezt sajnos nem tudom másként leírni, nem szálazható ki belőle szinte semmi, talán egy cseppnyi őszibarack. A maradékcukor itt is sok, az alkohol még nem éget, de ennyi cukorral nincs egyensúlyban a sav.

 

Összességében eddig úgy tűnik, hogy idén még nem rontottam el semmit, azaz legalább ott tartok a borászkodásban, hogy meg tudom őrizni a szőlőből nyert ízeket. Nem állítom, hogy ez lenne a tudomány utolsó szava, de az biztos, hogy lényegesen előrébb vagyok, mint tavaly.

 

2010.01.19. 19:32

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr991685604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovi8811 2010.01.20. 19:41:25

Sziasztok! Ezt lehet,hogy nem itt kéne megkérdeznem,de nem találtam email címet. Szóval, hordót szeretnék venni,de nem tudom kitől érdemes. Ajánljatok valakit nekem! Köszönöm a segítségeteket!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.21. 09:15:07

Jött értesítés egy kommentről, ami nem jelent meg a blogban. Nem tudom mi történt, ide másolom, hogy ne vesszen el:

Szerző: fiatalborivo
Komment: Hát ennyi ideig ként nem alkalmazni az merészség szerintem... A bornak a kénnel együtt is kell érnie, azt is fel kell hogy dolgozza szerintem és ha benne lenne már lehet rég nem lenne zavaró a kis cukor benne. Kiváncsian várom a további fejleményeket.

Vízálló 2010.01.21. 16:48:56

@RAMBO: (fiatalborivo részére): Nem akarok okosnak tűnni, de ha RAMBO most megkénezi a bort, azonnal megáll az erjedés és a maradék cukor -mint fent olvasható- nem az ő ízlése szerint való. Tehát, ha eddig nem tette, merészen várja ki a tavaszt, hátha egyensúlyba kerül a cukor a savval és az eddigi legjobb borát kóstolhatja. :-)

mullerg 2010.01.24. 11:14:41

Akkor te már elég jól állsz, nekem nagyon nyersek még a boraim :(
Hiába volt jó év a szőlőnek, vacak év van a borászatnak.
Persze kivétel akinek kiváló pincéje van, és nem függ az időjárástól.

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása