Vudu szertartás a szüretért

Mostanában gyakran járunk Dörgicsére, felkészíteni a pincét a szüretre. A múlt héten kitakarítottuk a forralópincét is, a feleségem összesöprögetett, mi Krisztiánnal kimostuk a tartályokat, majd a fölső pincéből leszivattyúztuk a borokat az érlelő pincébe. Azokat a hordókat, amelyekbe idén vélhetően nem kerül bor, feltöltöttük vízzel, hogy ne száradjanak szét, a többit szépen kiöblögettük, lecsöpögtettük és enyhén (egy lappal) lekéneztem. Ez az egész egyébként egyfajta vudu szertartás, azért csináljuk, hátha mégis megéri leszüretelni a szőlőt.

 

Juhfark (Becce)

 

A vásárolt (csicsói) juhfark nem igazán édesedik, és a savai is hegyesek. Amikor megvettem, tudtam, hogy a zöldmunkát szarul (sehogy sem) végezték el, de már a metszés is el volt rontva. Ennek ellenére azt gondoltam, hogy egy normális őszön minden be fog érni, már csak azért is, mert biztonság kedvéért leválogattuk a szőlőt, és így joggal reménykedhettem egy vállalható, 19-20-as cukorfokban. Mivel augusztus utolsó hetében beköszöntött az ősz, és azóta kb. egy hét napos idő volt, a többi napokon borongós, esős, novemberi időjárás volt az uralkodó, ez a tervem csődöt mondott. Most kint áll a szőlő a hideg esőben, és az érés legcsekélyebb jelét sem mutatja. Hetek óta 17 MM körül tengődik, és mintha a kényszerérés nem túl vonzó jeleit venném észre az ízében a kóstoláskor - már amit a mindent elsöprő sav mellett érezni lehet. Szombaton szüretelünk, így döntöttem, addig talán lesz három napsütéses nap - és idénre vége a történetnek. A saját, beccei juhfarkom viszont jól van művelve, ott 19 MM körüli az átlag. Déli kitettség, szellős zöldmunka, alacsony fürtszám. Lehet vitatkozni a tényekkel, de felesleges.

 

A rizlinggel más a helyzet, az 15-ös cukorfokon tengődik, bár íze kezd lenni. Ezt nem szedem le október közepéig-végéig. Késői fajta, ha november elején jut ideje az érésre, akkor érjen meg akkor. Dédapám mindig csak akkor szedte a szürkebarátot, hogyha már megcsípte a dér. Állítólag cukorszirup-szerű állaga volt a késői szőlejének. Szerintem a rizling ilyesmire nem képes, de talán eléri a minimális 18,5 MM-os szüreti érettséget (az alatt még sohasem szedtem rizlinget). Persze ha csütörtökön tényleg fagypont alatt lesz hajnalban, akkor nem tudom, mit fogok csinálni. Mert egy fagy után szerintem nincs tovább érés.

 

Csütörtökön mérek egyet, majd a Facebbokon mondom mi a helyzet.

2013.10.01. 09:58

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr15542624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bakatorro 2013.10.01. 11:14:51

süss fel Nap, cukros Nap! :)

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2013.10.02. 19:31:51

".. a Facebbokon mondom mi a helyzet."

Ezt biztos mindenki tudja, és csak én vagyok műveletlen, de hogyan talállak meg FB-n? :) Köszi.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2013.10.02. 21:05:21

@exian: A középső oszlopban van egy Facebook felirat, alatta egy vaddisznós ikon. Ez a link vezet a fácse oldalra: Aranysörte Kézműves Borászat néven. Ez lenne a saját pincém, aminek felépítéséről a blog szól.

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2013.10.02. 21:29:10

Áucs. Ez fájt :/ Ha pisztolyt tartott volna valaki a fejemhez, ezt most akkor sem találtam volna meg a blogon :D Pedig már vagy 3 éve olvaslak, facebookod is január óta megy, de erre nem figyeltem fel. Nemhiába, nem vagyok egy nagy FB fan... kösz!

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása