Ez már tavasz?

Egy hónapja nem voltam a szőlőben, már nagyon viszketett a tenyerem, és vasárnap le is mentem Dörgicsére. Kora márciusi időjárás volt, 6 fok körüli hőmérséklettel, szép napsütéssel. Szükségtelen mondani, hogy a talaj bőségesen telített vízzel, és már csak egy kis meleg kéne, és robbanna a tavasz.

 

Rügypattanásra felkészülve a gyümölcsfák

 

A legfontosabb, hogy sikerült gatyába rázni a tavaly művelésbe vett szőlőt. Krisztián és csapata zseniális munkát végzett. Bár most már büszkén vetítek az újjászületett támrendszerrel, valójában egy óriási félreértésnek köszönhetem a megújulást. Történt ugyanis, hogy azt a félmondatomat, hogy "és a vezetőszál helyre tétele után kiigazítjuk a befűző szálakat is" a Krisztián úgy értette, hogy "minden vezetéket kihajítunk a francba, és újakat húzunk be". Nos, nem ezt akartam, hanem a rossz helyre behúzgált vezetékek helyre rakására gondoltam. Lehet, hogy egy fémgyűjtő szívét megdobogtatta volna az akkirátusan gombolyagokba tekert drótok látványa, de én majnem infarktust kaptam. Krisztián is sajnálta a dolgot, de amikor felajánlotta, hogy ledolgozza a káromat, a mérgem elszállt. Végülis ... csak az nem hibázik, aki nem dolgozik, és így legalább egyszerre túl vagyok a teljes rekonstrukción. A hulladékot elvittük a MÉH-be, ami csökkentette az új vezetékek árát, és most pazar látvány tárul a nézelődő szeme elé.

 

Gyönyörű az áthuzalozott támrendszer

 

A borok közben tisztulni kezdtek, de kiszedtem a pince levegőztetőinek a dugóit, így a jövő hétre jósolt felmelegedés hatására remélem újra elindul a forrás. Most először hoztam haza bort magamnak, egy fél liter sárfehér-juhfark küvét. Ami nagyon meglepett, az ugyanaz a dús, mézes illatú jelleg, ami az Enikő küvének is sajátja volt - és a rizlingben is mindig érezni így tavasszal. Mivel ezekben a borokban egyetlen szőlőfajta sem közös, így kezdem azt hinni, hogy ez a beccei terület sajátossága. Egyszer egy borfesztiválon mondta nekem valaki, hogy azért érezni a rizlingjén az akác illatot, mert mellette egy hatalmas akácos van. Nos, az én területemet kaszálók veszik körül, lehet, hogy ettől van ilyen virágméz illata a boroknak? Furcsa, de a telekszomszédomnál sem érezem még ezt a mézes jelleget. Nála vajon miért nem érződik a virágok illata?

 

Hordósor

 

Mivel a hordókból eltűnt a kénes szag, kaptak egy-egy szál ánslagot. Emlékeztetőül: a megfelelő páratartalom mellett szükség van a hordók kénezésére is, nehogy elszaporodjanak benne a penészgombák. A pince padlóján a  téli fülledtség hatására meg is jelent a penész - a jövő héten majd szépen összesöprögetek. A ciszterna csapját a téli fagymentesítő leereesztés után egy hónapja zártam el újra - a rengeteg eső miatt már meg is telt, kristálytiszta esővíz van benne, amiből lehet majd permetezni és kell majd az ültetéshez is. A ciszternában tárolt vízhez célszerű nylonfüggönybe kötött grillfaszenet adni, akkor nem büdösödik meg.

 

Jövő héten, ha az idő engedi, trágyázni fogunk.

2013.04.07. 21:42

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr425206077

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.04.10. 12:26:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borimazsola 2013.04.15. 19:30:53

én egyetértek veled!

anima_trix 2013.04.25. 12:05:23

úgy imádom, a kedvenc évszakom

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása