Nyitány 2013

Legjobban a tavaszi munkákat szeretem, mert elképesztően változatosak: a metszés, a támrendszer javítása, a villanypásztor megjavítása, a szeprente kihordása: mind-mind érdekes és jó munka (na jó, a szeprentehordás vacak, de abban meg az a jó, hogy ha vége van). Kinéztem a hétvégét, mert a meteorológiai szolgálat biztosított, hogy hétfőtől dermesztő hideg jön, de hétvégén még langyos, száraz idő lesz - nem az lett, de ez még csak a legkisebb gond volt.

 

Napközben többször szemetelt az eső

 

Tavaly írtam már arról, hogy a támrendszer valami elképesztő állapotban van az új területen: a vezetőszál az egyik befűzőszál helyén van, néhány oszlopon hiányoznak egyes lukak. Vettem két kőzetfúrót, mert a betonoszlopokat azzal lehet átfúrni - de nem volt áram a pincében. Már tavaly, amikor a prést vettem, volt valami probléma a biztosítékokkal: a szakemberek akkor azt mondták, hogy a földkábel sérülhetett meg a szomszédban végzett telepítés során. Ez most végérvényesen ki is derült, amikor délután kijött az ügyelet. Bekötötték ugyan az áramot egy fáziscserével, de a napszámosok addigra már letették a lantot. áram hiányában kénytelenek voltunk a vezetékeket oda behúzni, ahová lehetett, a munkások hétfőn tudták a hiányzó lukakat kifúrni, és befejezni a munkát. A fölső befűzőszálakat is kicseréljük, és mivel a törött oszlopokat már tavaly pótoltuk, a teljes támrendszer fel lett újítva.

 

Az oszlopvég ilyen volt ...
... és ilyen lett.

 

Míg a napszámosok drótokat húztak, én metszegettem a birtokmagon, fél nap alatt elkészültem: nincs még túl sok szőlő ott. Ami van, azt hamar megmetszi az ember a rövidcsapos metszéssel. Ez a metszésmód nagyon bejön nekem, és szerintem a szőlőnek is, legalábbis a tavalyi termés ezt igazolja. Idénre még vastagabbak a karok, még több a tápanyag, így még koncentráltabb bor készülhet. A metszés után még belefért a villanypásztor megfoltozása is - ez is rutinmunka már.

 

A szőlő megmetszve, a szeprente kihordva, darálásra vár.

Előtérben egy frissen telepített gyümölcsfa.

A villanypásztor szerelés közben.

 

A "bort" megkóstoltam, de híreim nincsenek: murci az még, nem bor. Illatra, zamatra mindkét tétel nagyon rendben van (a sárfehér-juhfark küvé illata varázslatos), de édes mind a kettő és pezsegnek a szájban. Ahogy melegszik a pince, úgy forrnak majd újra, remélem szárazra.

 

- Krisztián, az a sor ott miért nincs visszvágva?

- Mert az már a miénk, Sanyi.

2013.03.11. 22:49

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr95128719

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.14. 14:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csite 2013.03.12. 08:24:13

Nem aggódsz amiatt, hogy a többször elinduló, vontatott erjedés minőségrontó hatással lesz a borra?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2013.03.12. 09:40:44

@csite: Nagyon nem. Pici ként kapott, finomseprőn áll, szénsavas is, oxidációnak nyoma sincs, az illatai nagyon élnek - szépen kipötyörög majd. (Csak azon bosszankodok, hogy már nagyon szeretném inni, de még nem bor.)

Az elhúzódó forrás egyáltalán nem baj, de azért jövő télre egy termosztáttal együtt leviszem a pincébe az egyik elektromos radiátorunkat, és legalább 10 fokot biztosítok a mustnak, így a forrás nem akad meg.

csite 2013.03.12. 10:30:34

Saját példán okulva, és az okosaktól tanulva azt tapasztalom, hogy a megálló, újrainduló erjedésnek nyoma lesz a borban, amit lehet egy finesznek is titulálni, de ez inkább hiba (nem eget verő, de törekedni kell a tökéletességre :).

Elektromos radiátor helyet hatékonyabb megoldást ajánlanék. Borfűtő szál (kb. 100E), nem merülőforraló, és nem akváriummelegítő! Nagyon hatékony, nem karamellizálja a folyadékot (nem melegszik túl). Egyszeri beruházás, minőségi cucc.

/X (törölt) 2013.03.14. 07:05:16

Ez a szemes lánc mekkora ötlet a toldásra! :)

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2013.03.20. 23:44:57

"Ez a szemes lánc mekkora ötlet a toldásra! :)"

Én is azt néztem :) Mindig gondban vagyok ilyenkor tavasszal, amikor rendszerint húzni kell a drótokon... ami körülményes és macerás meló sokszor az agyontekert drótokkal. Ez a láncos dolog jó ötlet :)

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása