Csapataink harcban állnak

Az idei év eddig elképesztő volt: óriási szelek, amelyek kétszer elvégezték a hajtásválogatást (kár, hogy az első előtt én is megcsináltam), mérhetetlenül elszaporodott vadállomány okozta károk (tegnapelőtt csak a legnagyobb nehézségek árán tudtunk elkergetni egy nyulat a szőlőből (amíg csak kiabáltunk rá kb. 20 méterről, nem mozdult, csak amikor felé dobtunk egy oltókést), majd özönvízszerű esőzés, amitől olyan patak áradt meg, amelyben én még soha nem láttam vizet (be is ázott a készárupincém rendesen), mindezek tetejébe jött anyu betegsége, azaz intéző nélkül maradt a birtok. Nos, volt már jobb évkezdetem is, szó se róla.

 

A mostani kirándulás legnagyobb feladata a régi ültetvény átoltása volt a "zöldbe fás" módszer szerint.

 

Az ültetvény új arculata

 

Gyorsan a lényeg: ennél brutálisabban térdet, combot és derekat igénybe vevő munkát nem tudom mondani. Egy tőke átoltása nekem kb. 10 percébe tellik, tehát egy délelőtt kb. egy sort tudok befejezni. A munka kissámlival könnyebbé tehető - ez esetben az ülőgumók jajgatnak a nap végére.Három napon át oltottam, (ebből másfél segítségel telt) és az eredmény: majdnem mindent megcsináltam, amit terveztem - sajnos az egyik fajtából elfogyott a csap. Mindössze ez volt a híja a vidámságnak, na meg az, hogy kutyául elfáradtam.

 

Az új szőlőbe (a tiszta rizling ültetvénybe) ezért napszámosokat kellett fogadnom. Ez az a csapat, aki már bizonyított: elmutogatom nekik, hogy hogyan szeretném, és pontosan úgy megcsinálják. Nem linkelnek, nem sunnyognak: remekül dolgoznak. A magam részéről gyűlölöm, ha a szőlőt csomóra markolva beszuszakolják a huzalok közé. Ez a gombabetegségek melegágya, ráadásul a levelek fele sosem lát napot. Én úgy szeretem a szőlőt elrendezni, hogy legyezőszerűen terüljön szét - így a következő zöldmunka, a hajtásválogatás is könnyebb lesz.

 

Ennek így kell kinéznie

 

Ezután meg kellett permetezni a szőlőt. Idén nagyon óvatosan permetezek: de most már szükség van a prevencióra. Lisztharmat és perenoszpóra ellen kapott felszívódó szereket (a Ridomil ezen kívül tartalmaz rezet is, tehát kontakt hatóanyaga is van).

 

A régi és az új szőlőt külön permeteztem, a régiben a sok esőtől kioldódó mész gátolta a tápanyagfelvételét a porzónak hagyott tőkékben, így azoknak (a jóval gyengébb permetszerek mellett) vaskiegészítést is adtam lombtrágyaként.

 

Sárguló tőke

 

Nagy szőlőbe motoros permetezőt, a kicsibe kézi pumpás háti peremetezőt használtunk, mert igyekszem odafigyelni arra, hogy a környezetet feleslegesen kiszóródó vegyszerrel ne terheljük.

 

Motoros permetezés zárt lombfara

 

2010.06.27. 21:00

A bejegyzés trackback címe:

https://szolo.blog.hu/api/trackback/id/tr132114389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiatalborivo 2010.06.29. 15:17:42

A lombsárgaság okozója a mészkiválás miatti kevesebb tápanyagfelvétel és ezt pótoltad vassal? Csak mert nekünk is volt tavaly(amikor melegebb volt a nyár és kevésbé esős) néhány sárga tőke, még sárgábbak mint a fényképen azt szépen le is dobták a levelüket. Idénre szép zöldek lettek, csak termés van rajtuk minimális. Akkor ez nálunk valszinű nem a mész miatt van?(merthogy egyébként homokos a terület ahol terem)

Facebook

Utolsó kommentek

A szerző

Pályaelhagyó agrármérnökként vettem egy szőlőt abban a dűlőben, ahol a dédapámnak, nagyapámnak is volt. A családi legendárium szerint a borfelvásárló mindig a dédapámnál kezdte a vásárlást, mert neki volt a faluban a legjobb bora. A név kötelez: a legjobb Balaton-felvidéki bort akarom csinálni.

süti beállítások módosítása